10. mai 2008

Akvariet




På torsdag var avdelingen min på tur til akvariet, det er gratis for barnehager frem til 15 Mai. og da er det bare å kaste seg rundt. Vi hadde adeles nydelig vær, og både store og små gledet seg.
Jeg fikk tatt masse flotte bilder både med og uten unger, her skal dere få se de uten ungene ;)


Dette er det nydeligste tresorten jeg vet om, just love it og jeg ønsker meg et i hagen med tiden.
Dette nydelige treet står oppe på Nordnes da vi var på vei til Akvariet.


En nydelig solstjerne


En av fisketankene:


Noen av disse fiskene var rett og slett stygge, men fasinerende:


Mens andre ting var rett og slett nydelige:

Vi fikk også sett Nemo og vennene hans:

Vi traff også på en skjønn sel som var så nysgjerrig og var ivrig å vise seg frem, vi ble kjempe fasinert og fikk tatt masse flotte bilder av denne rakkeren.

Rett før vi tok oss pause for å spise litt mat måtte vi ta en titt på disse rakkarne, utrolig skjønne og kjappe.

Etter lunsjen så tok vi en tur for å titte på pingvinene, på vår avdeling har vi en Pingu som ungene får med seg hjem en helg, så dette var stor stas:

Litt nysgjerrig denne her også :)

Inne på tropisk avdeling var det også mye spennende å se på:



Det var alt for denne gang, vi hadde en fantastisk flott tur med masse spennende opplevelser :)

6 kommentarer:

Aquarell sa...

Så flotte bilder!
Hvis jeg kommer meg til Bergen noen gang, må jeg innom akvariet, skjønner jeg.:D

Anonym sa...

Flotte bilder :-)
Skal si dere var heldig med den turen!
Kjekt å treffe på dere i dag :-)

Jill sa...

Flotte bilder...
jeg håpet inderlig at du ikke hadde med det siste bildet, og scraollet forsiktig ned siden med den ene hånden halvt forran øynene...
......
......
Jeg får rett og slett kvelningsfornemmelser, hyperventilerer og blir svett...
derfor er jeg sluttet å gå i akvariet :-(

Det ser ut som om dere hadde det fint i allefall.
Ha en fortsatt fin helg!

banglamarie sa...

Så mange gøye og flotte bilder du har tatt :)
Ser ut til å ha vært en fin tur!!

Anonym sa...

Heii!

Tusen takk for i kveld! Jeg hadde det knallgøy! Syns det var utrolig kjekt å bli kjent med både deg og Marie. Håper dere kommer på neste treff, det har i alle fall jeg planer om. Og hvis dere vet om noen andre treff er det bare å si i fra - dette var jo så gøy!

Jeg legger deg til på blogglisten min hvis det er greit, sånn at jeg husker å se innom av og til! :)

Maren

Jannhild sa...

Hei på deg Vibeche!!
Så flotte bilder du har tatt fra Akvariet!! Tror vi må ha oss en tur der, er en stund siden sist nå.
Kjempeflotte dorullkort du har laget!!
Mye flott å se her hos deg!!!

Klem og snakkes!!