23. august 2009

Endelig: Prekestolen

Vi prøvde oss i sommer, da vi hadde ferie i Stavanger,
men det regnet og tåken var ikke til å se igjennom.
Så dessverre kunne vi ikke besøke prekestolen da og vi dro veldig skuffet hjemover igjen.
Vi bestemte oss at vi skulle prøve igjen så fort vi fikk sjangs og været tillot det.
---
På fredag ble det raskt bestemt at vi skulle ta turen ned til prekestolen, værmeldingene var ok både på Yr og Storm (på prekestolen) Ja jaggu så men om det var.
---
Da vi begynte turen opp var det tørt og oppholdsvær, men vi var ikke kommet langt før det begynt å småregne. Heldigvis hadde vi tatt med regntøyet sånn i tilfelle.
Vi tok på regnjakken og gikk videre i ca 10 min og der åpnet himmelen seg.
Tror jeg aldri har sett så mye regn på en gang som falt fra oven.
Regnbuksene var tatt på men sånn som det regnet så gikk det igjennom.
----
Vi lurte på om vi skulle snu, men jeg fant ut at ikke fanken om været skulle
stoppe oss denne gangen også, så vi gikk videre.
---
Det ble litt opphold innimellom og dermed steg humøret mens vi klatret videre.
Da vi nærmet oss toppen, så begynte det virkelig å regne igjen og som det ikke var nok,
kom det faktisk ned litt haggel også........kan en ha mer flaks.

Men da var ikke toppen langt unna så vi kavet oss opp i fult regnutsyr.
Vi måtte stå litt på toppen mens det regnet som verst før vi bevegde oss ut på kanten.

Litt folk var det på toppen, men ikke så veldig mange at det gjorde noe.

Og nysgjerrig som jeg er, måtte jeg titte over kanten.
Langt ned var det :)

Bra det ikke blåste så enormt mye,
da hadde det vært litt verre å ligge der over kanten.

Måtte jo ta bilde over kanten og ned til avgrunnen ;)
Synes det var litt kult jeg da.

Ok måtte jo ha et ordentlig bilde også med .....hihi.

Rett nedenfor selve prekestolen var det kule mønster
i steinene som jeg bare måtte ta bilder av.
----
Jeg er utrolig glad for at det var et lite opphold i regnværet slik at vi fikk ihverfall dokumentert at vi hadde nådd toppen og ikke minst at jeg får det inn i turalbumet mitt.
---
Synes egentlig at turen opp gikk bra, det var enkelte partier som var tyngre enn andre og med regntøy på så var det ikke så gøyt, men det gikk fint og jeg besøker gjerne prekestolen igjen, da helst i solskinn ;)

7 kommentarer:

Ann Hedvig sa...

Sprekingen!

Jeg er bare helt imponert over deg og din kjære Vibeche. Dere er blitt noen racere på turgåing!

klem

Maren sa...

Knallbra jobbet! Det må ha vært litt av en tur! Hvor lang tid brukte dere opp?

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Maren: Vi brukte 2 timer opp, og 1t og 45 min ned igjen. Om det hadde gått fortere uten å måtte ha klesbytte underveis og fullpakket i regntøy vet jeg ikke. Men en fantastisk tur var det, selv om jeg vil absolutt annbefale sol og fint vær ;)

Tusen takk begge 2 for hyggelige kommentarer, setter stor pris på det :)

Sonja sa...

Åhh herlig :)

Eli sa...

Absolutt en super tur ja :) - og godt dere fikk muligheten til slutt. Godt jobbet :)

Unknown sa...

Skal si du er blitt sprek. Er imponert og så bra dere endelig fikk tatt turen dit. Du er kjempeflink Vibeche. Klem

banglamarie sa...

Ser ut til at du har hatt en fin tur :)