31. januar 2010

Ulriken i tåken

I går bestemte vi oss for å ta en tur ut, og denne gangen bestemte vi oss for Ulriken.
Vi pakerte nede hos mor og far, fikk de med oss, og gikk opp til Ulriksbanen.
I begynnelsen var det opphold ute og litt skyer. Jo nærmere vi kom Ulriken jo mer tåke kom frem.
Tok banen opp, og der var alt bare dekket av tåke.
Kaldt som bare det, men vakkert likevel :)

Her er mine bilder fra turen:


Oppe på toppen var det mye tåke, men jeg synes det var stemningsfult.

Bildet er tatt over kanten på glassgjeret.

Banen kommer opp av tåkehavet.

Rune titter ut i tåken.

Så var det å komme seg litt innomhus og få seg noe varmt og godt.
Smakte fortreffelig.

Min flotte mamma

Min herlige pappa.

Vi kunne ikke gå så mye rundt oppe på Ulriken da det var alt for mye tåke og lett å gå feil.
Tar ingen sjangser i fjellet med sånt vær.

Da vi kom oss ned fra Ulriken gikk vi forbi denne lille vanntunnelen/bro og jeg måtte bare ta et bilde av den.

Vi hadde en flott tur, og det var ekstra kjekt at mor og far var med.



2 kommentarer:

Ann Hedvig sa...

Så flott at du har åpnet bloggen din igjen!

klem

Anonym sa...

Fine bilder av en kald, men meget koselig tur.Neste gang går vi opp.Da er det vår og varmt i luften,håper vi. Hilsen turkameratene.