30. desember 2012

Juleboka

 I år bestemte jeg meg for å lage en julebok iløpet av desember og dokumentere hver dag frem til julaften.
Og dermed var det bare å sette i gang.

Jeg fant en gammel bok på Fretex og brukte den som omslag på boken min.
Har pyntet forsiden ganske enkelt for jeg synes mønsteret på boken var så flott.

Jeg har brukt Bind it all maskinen og tatt bånd på siden av boken på spiralene.
Har ellers brukt rester som jeg hadde.

 Her er første siden i boken som forteller om dagen vår.
Jeg har brukt en del rester jeg har liggende for å pynte juleboka, samt alle bildene inni er bilder som er tatt med mobilen min.

Nå er vi kommet litt lengre ut i desember og boken fylles opp med bilder av aktivitene våres og pynt.

Her er det sider om baking, gavepakking og min far som fyller år.

Kommet til dagene før julaften, og da er vi travelt opptatt som regel.
Men i år har vi vært god på planlegging og fikk tatt livet med ro og gjort litt småting :)

Selve julaften, og her ble det selvsagt tatt en del bilder, men likevel mindre enn hva jeg pleier.
Noe som jeg egentlig synes var veldig kjekt. Slappet mer av og deltok mer i julefeiringen.
Tok også bare mobilbilder på juleaften og det var helt greit og lettvint måte å dokumentere på.
Julaften ble dokumentert over flere sider i boken. Dette er bare 2 av sidene.


Det ble en del sider i juleboken min og jeg er så glad for at jeg gjorde dette.
Det er koselig å se tilbake på og se hva vi har gjort i løpet av desember som er en travel tid for oss alle.
Gode minner å ha :)

3 kommentarer:

Aquarell sa...

Å så flott denne var!:-) Har også laget meg slike desemberalbum de siste årene, synes det er morsomt å ha til senere. Og dette ble jo skikkelig lekkert! :-)

Anne-Britt sa...

Dette er den flotteste juleboken jeg har sett noengang. Nydelige sider og pynting. Jeg virkelig digget den fra første dagen jeg så den. *smelt* Du er kjempeflink Vibeche og sikkert veldig kjekt å ha, som du sier, se tilbake på.

God idé til neste desember :)

Ønsker deg en fin fin kveld.
klem

Ellen* sa...

For en supergod idé - og for ei fin bok!! Så kjekt minne å ha!:o)

Og - gratulerer med dagen! Du er 40! Hurra! Det er nå det begynner, vettu!;o) Gleder meg til å feire deg!

Og - GODT NYTTÅR!

Klem fra Ellen*