6. juni 2012

Franske makroner

Har prøvd meg på franske makroner og det var utrolig kjekt å lage.
Sandra er en ivrig baker her hjemme og det var hun som 
satte i gang hele prosjektet med franske makroner.
Jeg hang meg på og vi lekte oss på kjøkkenet.
Oppskriften er rimelig lett, men fasongen var ikke det ;)

Så etter vi hadde prøvd oss på sjokolade makroner 
og størrelsen var varierende, 
tok vi turen ned til Lagunen og kjøpte oss en woopie pan/makronform.
Dermed gikk alt mye bedre, fasongmessig :D

Men vi slet litt med å få de utav, vi har lest litt forskjellig om hvor lenge de skal stå i ovnen og når de skal taes utav.
Så vi måtte bare prøve oss frem, jeg ser at vi fremdeles er i læringsprosessen.  Det er helt ok, for da må vi bare øve litt mer...hehe :D
Så om ikke utseende alltid var like flott, så var ihvertfall smaken det.
De smakte helt fantastisk!


Disse ser jo nærmest perfekt ut, men det var også de som var blant de fineste ;)

Jeg virkelig anbefaler alle til å prøve ut franske makroner, de er en nytelse!

Jeg holder på å lage nå en ladning til Camilla sin 13 års dag :)

Ingen kommentarer: