12. juli 2009

Fra Fløien til Ulriken

På fredag bestemte vi oss for å gå fra Fløien til Ulriken.
Været var flott, ikke så enormt varmt heldigvis, men det blåste til tider litt mye.
---
Vi var i begynnelsen litt skeptisk om vi skulle gå hele veien fra Fløien til Ulriken.
Vi tenkte vi skulle se det an når vi var kommet opp til Rundemann, men jeg ville ikke snu så da bare fortsatte vi og tilslutt så fant vi ut at vi gikk helt til Ulriken.

På vei opp til Rundemann

En skal ikke så langt opp før en har flott utsikt


Her er jeg kommet meg til toppen av Rundemann.
---
Utsikt til Jondalen

Her er en av vardene langs vidden, en kan se Rundemannen sin mast i bakgrunnen

En liten vannpytt på vidden.

Byen mellom de 7 fjell


Utsikt fra Ulriken over vår vakre by; Bergen

Måtte jo ta noen utsiktsbilder da vi endelig kom fram til målet vårt: Ulriken.

Da vi kom ned fra Ulriken og var på vei mot Minde, møtte vi denne figuren.
Jeg synes den var så søt at jeg måtte bare ta bilde av den.
Jeg vet ikke hva denne kunsten heter, for jeg regner med at det ikke er grafitti.
Vet du så gjerne gi beskjed til meg :)
---
Det var en knallhard tur, og jeg var utrolig sliten.
Hele kroppen skrek på nåde, ikke minst beina.
Men jeg gjennomførte ihverfall :)

8 kommentarer:

Maren sa...

Kunsten der er av DOLK =) En grafittikunstner. :)

Ser ut som en suuuper tur! Hvor lang tid tok det? Er det vanskelig å finne frem? Jeg har kjempelyst til å gå der men tør ikke, er redd for å gå meg bort!

Eli sa...

Er en flott tur det der ja - spesielt i godt vær og godt selskap :) Og Dolk er superduper; finner mange sånne småglimt av han rundtom i byn. Synd noen er veldig kjapp med å fjerne de......

Klem :)

Aquarell sa...

Så flink du har vært å gå! Ser ut som en kjempefin tur også. Nydelig grafittikunst!:D

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Tusen takk for opplysningen ang kunsten :)
Har sett flere ting av han rundt i byn, synes det er knallstilig :)

Når det gjelder turen over vidden så tar den en ca 5-6 timer, og en kan ikke gå seg bort. Det er varder hele veien, og veivisere der ikke vardene er. Det er en fantastisk tur, men en blir godt sliten på slutten (ihverfall jeg)
Men det er absolutt verd det ;)

Takk for hyggelige kommentarer :)
Klem

S_U_F_69 sa...

Så flotte bilder! Savner Bergen jeg nå.. ikke minst Ulriken :)

Anne-Britt sa...

Så flotte bilder du har tatt. Bildet med utsikt til Jondal minner om et postkort;) Ser ut som dere hadde en flott tur. Og så flink du er. Imponert;) Stor klem

Gladie sa...

Høres ut som en super tur -og så fantastiske bilder! Gøy med sånne utrolig flinke grafittikunstnere - det er sånne som skulle fått lov å ha kunsten stående.

Anonym sa...

Flotte bilder. liten rettelse bare: det er ikke utsikt til Jondal, men til Jordalen og Eidsvåg.