10. august 2009

Opp Fløien og til Blåmanen

Søndagen kom med sol og varme, og jeg fant ut at jeg hadde lyst til å gå i fjellet.
Dermed var det bare å ta på seg turklær og kaste seg rundt.
Vi fant ut at vi hadde lyst til å gå opp Fløien og videre til Blåman.
Veien opp til Fløien var det ikke så mange som gikk, men verre var det da vi gikk fra Fløibanen og til brushytten. Der gikk vi nesten i kø, men vi koste oss veldig.

Veien opp til Fløien innebar bakker etter bakker, men heldigvis tok vi grusvegen.
Mye bedre for bekkenet mitt å gå på grus.
Etterhvert som vi kommer lengre opp får vi en
nydelig utsikt over den flotte byen vår.

Her er vi kommet til toppen, og en herlig trefigur møter oss.
En herlig aktivitetsløype for unger.


Bildebeviset mitt som skal scrappes og inn i turalbumet mitt.
Jeg dokumenterer hvert nytt tursted jeg opplever i min nye trimverden.

Vi tar vegen opp til Rundeman/Blåman og får litt trolsk stemning på veien.

Nydelig vær og fornøyd med livet unnes det en is i varmen.

Flott utsikt på vei opp til Blåmanen.

Vakker natur.

Endelig helt oppe på toppen, det ligger 2 varder der.
Har blitt avbildet med begge, denne fordi den var størst.
Den andre fordi den var på det høyeste punktet.
Rune må bare fint finne seg i å stille opp slik at jeg får et bilde av han også.

Utsikten vi hadde da vi spiste nistepakken vår,
her ble vi sittende en stund og bare nyte.
Så stille og rolig, var ikke så mange som gikk til Blåmanen,
de fleste gikk til Rundemanen.
Etter å ha vært på toppen, gikk vi ned til Skomakerdiket.
Synes det er et koselig sted og jeg sitter å nyter livet.


Dette var en kjempe flott tur og vi koste oss hele veien.
Kjekt å ta turer sånn på sparken :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Flotte bilder igjen,Vibeche.Får lyst til og gå ut på tur selv,og oppleve det samme som dere.Bildene dine viser bare for en flott natur vi er så heldig å ha rundt oss.Jeg er imponert over alle turene deres.Kanskje er dette det puffet jeg og andre trenger. Vigdis