6. august 2009

Stavkirken på Fantoft (advarsel: masse bilder)

I dag tok meg og Rune oss en liten kosetur til Fantoft Stavkirke etter jobb og middagen.
Det gjelder å komme seg opp av sofaen så en ikke bare blir liggende å sløve resten av ettermiddagen og kvelden.
---
Jeg synes Fantoft Stavkirke er utrolig nydelig og naturen rundt der er bare vakker.
Trærene rundt på området er det mange som har
risset inn navnet sitt og hjerte.

Her er vi i begynnelsen av stien inn til stavkirken


Jeg liker så godt dette bildet.

Måtte selvsagt henge på porten og bli tatt bilde av ;)

Rune er på vei opp en liten sti som går ovenfor stavkirken.


Fantoft Stavkirke

Korset som står inne på området

Detaljer av stavkirken

En trestamme som har fått en hatt.

En av stiene rundt stavkirken.

Masse flotte røtter å finne

Og mange flotte trær

Rune måtte bare klatre i treet som var ovenfor her.

og jeg kunne ikke være noe dårligere, så jeg klatret opp jeg også.

Liten diva på stammen ;)
En herlig ettermiddagstur.


7 kommentarer:

banglamarie sa...

mange flotte bilder :)

Kristin Langnes sa...

Utrolig flotte bilder. Jeg og mannen tok turen innom Fantoft stavkirke selv for en del år tilbake, utrolig vakkert områse. Desverre holdt de på å restaurere kirken akkurat da, så det var sperret rundt hele området.

Ellen* sa...

Så utrolig masse flotte bilder du tar, Vibeche. Og du er jammen meg flink til å komme deg opp av sofaen også! Beundringsverdig! Ha en fantastisk fredag! *klem*

Sonja sa...

Flotte bilder :)
God helg Vibeche!

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Tusen takk jenter, så koselig å høre at dere liker bildene mine :)
Jeg storkoser meg når jeg får med meg kamera på tur og været er bra.

Ellen: det er ikke alltid like lett å komme seg opp av sofaen, men jeg satser på at det blir lettere med tiden. Jeg må bare ;)

God helg til dere alle sammen, tusen takk for kommentarene, jeg setter stor pris på det :)

Anne-Britt sa...

Nydelige flotte bilder Vibeche. Digget det dere klatrer i treet ;) Du er flink som kommer deg ut etter jobb og middag. Sikkert ikke bare lett.. Klem og god helg.

Anonym sa...

Kjempeflotte bilder,en utrolig fin stemning i bildene. Har en ikke vært der så må man bare ta turen dit. Vigdis